Logo SGH


Przewaga konkurencyjna a Internet

Fragment monografii (pobierz w pliku pdf): T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013, s. 222-229. Przewaga konkurencyjna jest pojęciem, które powszechnie używa się w dyskusjach na temat zarządzania, przy czym autorzy zazwyczaj koncentrują się na analizowaniu źródeł przewagi konkurencyjnej, z perspektywy różnych teorii, nie podając definicji […]

Wartość w modelu cloud computing

Artykuł ukazał się w Kwartalniku Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej „Przedsiębiorstwo przyszłości” Numer 2 (15) kwiecień 2013, Rok wyd. V Dobór technologii informatycznych wykorzystywanych w przedsiębiorstwie jest przede wszystkim oparty na ich wpływie na redukcję kosztów, wzrost szybkości realizacji procesów biznesowych, a także poprawę integracji pomiędzy aplikacjami.[1] […]

Rola i determinanty wizerunku organizacji

Fragment pozycji: I. Skowronek, Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 2012. Wprowadzenie Intensywna konkurencja między przedsiębiorstwami, w następstwie której do konsumentów trafia coraz więcej treści o charakterze reklamowym, powoduje, że szanse na wyróżnienie organizacji stają się coraz mniejsze. Jedną z metod pozycjonowania firmy i dostosowania do […]

Zarządzanie zagadnieniami – wyzwania reputacyjne dla przedsiębiorstw sektora naftowego

Fragment książki: K. Majchrzak, Zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011. Dysproporcje w rozwoju ekonomicznym, nierówności społeczne, bezrobocie, głód, niedożywienie, analfabetyzm, degradacja środowiska naturalnego to tylko niektóre problemy współczesnego świata. Dotyczą one bezpośrednio lub pośrednio całej ludzkości, a ich rozwiązanie wymaga współpracy całej społeczności międzynarodowej. Świat przechodzi […]

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a raporty spółek giełdowych

Analiza raportów SOP (społecznej odpowiedzialności biznesu) oraz informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności zawartych w raportach rocznych dokonana została w oparciu o opisany w metodyce kwestionariusz. Nadanie oceny za spełnienie poszczególnych wymagań w zakresie komunikacji, wiarygodności i rzetelności oraz kompletności ujawnień (punkty 0-4) służyło weryfikacji, jaki jest stan dojrzałości raportowania SOP […]

Kapitał intelektualny. Od 40, 100, a może 111 lat?

Na gruncie nauk ekonomicznych druga dekada XXI wieku rozpoczęła się od rocznicy stulecia istnienia „American Economic Review” (AER). Pierwszy numer tego czołowego w świecie czasopisma ekonomicznego ukazał się w marcu 1911 roku, z inaugurującym jego debiut rynkowy bardzo praktycznym artykułem na temat nawadniania terenów pustynnych w USA. Z okazji tego […]



Premium Wordpress Themes